زاهد شیخ الاسلامی

زاهد شیخ الاسلامی

زاهد شیخ الاسلامی

رئیس مدرسه کسب و کار صوفی

فارغ التحصیل دبیرستان البرز و دانشگاه شریف هستم. تحصیلات فوق لیسانس و دکترا را در آمریکا ادامه داده ام. دکترای مهندسی مکانیک را در سال 1985 میلادی از دانشگاه ایالتی آیوا گرفتم. پنج سال در یک شرکت مشاوره مهندسی ابتدا به عنوان مهندس پروژه و سپس به عنوان مدیر مارکتینگ کار کردم. در این شرکت ما موفق شدیم بازار جدیدی را برای محاسبات عددی در مکانیک سیالات ایجاد کنیم. کار من عمدتا آموزش بازار در مورد این تکنولوژی و مدیریت روابط با مشتریان بود. در سال 1991 میلادی به یک شرکت نوپا در ایالت ماساچوست پیوستم که هدفش خلق بازار جدیدی در آمریکای شمالی برای نرم افزاری در طراحی سیستم های الکترونیکی در زمینه مدیریت حرارت بود. به عنوان مدیرعامل این شرکت و به کمک همکارانم توانستیم بازار گسترده ای را در سراسر آمریکا ایجاد کنیم. در سال 2000 از شغل خود استعفا دادم تا یک شرکت اینترنتی ایجاد کنم. این شرکت به نام CoolingZone به مدت 8 سال با موفقیت کار کرد و در سال 2008 به یک شرکت دیگر فروخته شد. بعد از آن دو سال به صورت مشاور تمام وقت با یک شرکت سازنده وسائل پیشرفته برای خنک کردن قطعات الکترونیک کار کردم. 4 سال آخر قبل از مراجعت به ایران مدیر انستیتو آموزش های پروژه ای در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا بودم. این مرکز را از صفر آغاز کردیم و در فاصله یک سال بیش از 30 شرکت بزرگ در آمریکا حامی آن بودند. یادگیری از طریق انجام پروژه ها و حل مسائل واقعی می تواند در تربیت مهندسین کارآمد بسیار موفق باشد. با حمایت چندین شرکت آمریکائی توانستیم کارگاه ها و آزمایشگاه ها را به بهترین وجه تجهیز کنیم.

مدت 34 سال در آمریکا کار و زندگی کردم و اینروزها بیشتر اوقاتم را با همسرم در ایران می گذرانم. قسمت عمده عمر حرفه ایم را در مدیریت گذرانده ام و همزمان هم همیشه در دانشگاه ها تدریس کرده ام. در طول سال ها کار در آمریکا با شرکت های بزرگ آمریکا مانند آی بی ام، موتورولاو اینتل و صدها شرکت دیگر کار کرده ام. علاقه اصلی من آموزش و مشاوره در زمینه های رهبری و نوآوری است.

از سال 1991 با مقوله تفکر سیستمی آشنا شدم و این روش را برای نگاه به همه زمینه های زندگی و کسب و کار بسیار مناسب یافتم. پس از مطالعه اکثر مقالات و کتب در این زمینه تصمیم گرفتم برای تعمیق دانش و مهارت به طور رسمی وارد دوره دکترا بشوم. به مدت 4 سال در دوره دکترای علوم اجتماعی زیر نظر پروفسور خالد سعید در انستیتو پلی تکنیک ووستر در آمریکا بودم و از دانش ایشان در فهم نکات ظریف این روش بهره ها بردم. زمینه مورد مطالعه ام مدل سازی با استفاده از سیستم دینامیک بود. پروفسور سعید از صاحبنظران برجسته دنیا در سیستم دینامیک و توسعه پایدار است و به خصوص در باره اقتصاد توسعه کارهای مهمی انجام داده است. نرم افزاری هم طراحی کردم به نام MapSys که برای ساختن مدل های سیستم دینامیک به کار می رود و در سراسر جهان از آن استفاده می شود.